30.04.2022 Źródło:China Daily

Turyści wracają z wycieczki po lodowcu w autonomicznym regionie Tybetu w kwietniu.[Zdjęcie/Xinhua]

Coraz większa liczba mieszkańców miast, którzy lubią wakacje na wsi, ma wpływ na dochody wiosek i gospodarstw.

Wyjazdy do miejsc z mniejszą liczbą ludzi i pięknymi naturalnymi krajobrazami stały się trendem w Chinach od pandemii COVID-19 i podsyciły niszę dla turystyki wiejskiej, która staje się coraz bardziej ekskluzywna i zorientowana na wakacje.

Coraz więcej młodych podróżników wybiera się w podróż na wieś i wykazuje bardziej spersonalizowany i zróżnicowany popyt. W ten sposób na obszarach wiejskich pojawiła się duża liczba miast turystyki kulturalnej, pensjonatów o charakterystycznych cechach i luksusowych kempingów.

Duże biura podróży podejmują również wysiłki na rzecz rozwoju rynku turystyki wiejskiej, napędzane nowo powstałym popytem konsumpcyjnym. W marcu 2021 r. Trip.com Group, największe chińskie biuro podróży online, uruchomiło strategię rewitalizacji turystyki wiejskiej. Jego celem jest budowanie wysokiej klasy ośrodków rolniczych i wiejskich, które integrują się z kulturami wiejskimi w całym kraju i przyciągają więcej podróżnych.

Do końca zeszłego roku Trip.com zbudował osiem takich wiejskich kurortów w Chinach i znajdują się one w prowincjach Anhui, Hunan, Henan i Jiangxi oraz w autonomicznym regionie Xinjiang Uygur.

Do końca 2025 r. firma zamierza zwiększyć całkowitą liczbę takich wiejskich kurortów do 100.

„Turystyka wiejska jest złotym kluczem do rewitalizacji obszarów wiejskich, a wysokiej jakości produkty noclegowe stanowią rdzeń, który będzie napędzał wysokiej jakości rozwój turystyki wiejskiej” – powiedział Liang Jianzhang, prezes zarządu Trip.com.

W kwietniu Ministerstwo Kultury i Turystyki wraz z pięcioma innymi resortami wydało wspólnie przewodnik promujący rewitalizację obszarów wiejskich poprzez wzmocnienie sektorów kultury.

Na przykład samorządy lokalne powinny dalej rozwijać kreatywne projektowanie, występy, muzykę, sztukę, rękodzieło i kulturę cyfrową, aby pomóc ożywić rozwój obszarów wiejskich.

Rząd pomoże wzmocnić budowę projektów i zapewni wsparcie finansowe w powiązanych sektorach. Zachęca instytucje kultury i pracowników do wyjazdów na tereny wiejskie, aby pomóc lokalnym firmom.

Zgodnie z wytycznymi rząd będzie również promował więcej talentów kulturowych, funduszy, projektów i konsumpcji na obszary wiejskie.

Według Ministerstwa Kultury i Turystyki w ubiegłym roku 867 milionów ludzi odbyło podróże na obszary wiejskie w Chinach, a liczba podróżnych wzrosła o 55,5% rok do roku.

Trip.com powiedział, że jego wiejskie kurorty działają w modelu biznesowym zarówno własnym, jak i wspólnym. W grudniu firma otworzyła wiejski ośrodek w Anyang w prowincji Henan. Hotel jest niezależnym operatorem Trip.com i odpowiada za wybór lokalizacji, remonty i świadczenie usług.

W zeszłym roku w wiejskim kurorcie Trip.com w prowincji Anhui nakręcono krajowy program telewizyjny o podróżach. Teraz wiejski kurort przygotował szereg ciekawych zajęć. Ośrodek współpracuje z lokalnymi spadkobiercami niematerialnego dziedzictwa kulturowego w celu organizowania powiązanych zajęć związanych z doświadczeniem, takich jak haftowanie, wycinanie papieru i tkanie bambusa w tym miejscu, dzięki czemu przyciąga więcej podróżników.

„Sednem turystyki wiejskiej jest podejmowanie spokojnych wycieczek, a ludzie poszukują radosnego i pełnego wrażeń stylu życia oraz zbliżania się do natury. Gwałtowny rozwój turystyki wiejskiej napędza rozwój zakwaterowania, biwakowania i aktywności na świeżym powietrzu.

Oczekuje się również, że będzie dalej promować zrównoważony rozwój turystyki regionalnej na obszarach podmiejskich” – powiedział Xie Xiaoqing, starszy pracownik naukowy w instytucie badawczym Trip.com.

Huang Jingru, wiceprezes GZL International Travel Service Ltd, biura podróży z siedzibą w Kantonie w prowincji Guangdong, powiedział, że rozwój turystyki wiejskiej jest dla rolników szansą na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej i pomaga im w przenoszeniu pracy z rolnictwo do sektora usług. Turystyka wiejska służy również jako nowy motor industrializacji rolnictwa.

„Przewiduje się, że produkty turystyki wiejskiej, które integrują tradycyjne i etniczne kultury wiejskie i zapewniają różnego rodzaju doświadczenia, będą dobrze odbierane przez konsumentów. przyciągnij więcej podróżników” – powiedział Huang.