Według Biura Turystyki w Shigatse, miasto odnotowało znaczny rozwój przemysłu turystycznego dzięki jego progamowi "Magiczny Qomolangma, tajemniczy Tybet, harmonijne Shigatse" służącemu promocji i budowaniu własnej marki turystycznej w czasie Światowego Dnia Turystyki. Od stycznia do marca, miasto przywitało 240 tysięcy turystów krajowych i zagranicznych, co stanowi wzrost o 32% w porównaniu z poprzednim okresem, generując 210 milionów juanów przychodów, co oznacza wzrost o 23%. Według analizy Purbu Tashi - Szefa  Biura Turystyki w Shigatse, w oparciu o dane od stycznia - marzec, turystyka poza sezonem wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Są trzy przyczyny rosnącej liczby turystów: po pierwsze, powiat Tingri County był promowany w takich akcjach jak "Zima w Tybecie, zabawa w Qomolangma" i Złoty Tydzień w  czasie Nowego Roku od 1 listopada do 31 marca, dzięki czemu marka "Zima w Tybecie" była bardziej widoczne; po drugie: cena zakwaterowania w hotelach, koszt transportu i różnych atrakcji obniżono całym mieście, co skłoniło większą ilość turystów do odwidzin; po trzecie: zwiększona promocja dla podróży zimą poprzez organizację imprez tematycznych i nowe reklamy na Weibo i WeChat które znacznie przyczyniły się do promowania atrakcji kulturalnych i tradycyjnych w Shigatse.

Purbu Tashi powiedział, że w 2016 roku, Shigatse użyje sloganu "Magiczny Qomolangma, tajemniczy Tybet, harmonijne Shigatse" do dalszej promocjii rozwoju turystyki wysokiej klasy i turystyki kwalifikowanej.