12.12.2020 Źródło: Xinhua

Miniony miesiąc był dla Norbu tak pracowity, że musiał zatrudnić trzy dodatkowe osoby, które pomogłyby mu w pakowaniu zamówień. Norbu prowadzi lokalny sklep specjalistyczny w Lhasie.  Wcześniej firma też nie działała najgorzej, jednak dopiero gdy otworzył sklepy internetowe na Taobao i JD.com, dwóch głównych platformach zakupów online w kraju, sytuacja naprawdę zmieniła bieg.
„Zarobiłem 70 000 juanów (około 10725 USD) na„ Double 11 ”- powiedział, odnosząc się do sprzedaży z okazji Dnia Singla, corocznej ogólnokrajowej promocji zakupów online, która odbyła się 11 listopada.


Kurier z dostawą w okręgu Gongbo Gyamdah. (Zdjęcie Xinhua)

Ponieważ technologie informacyjne i logistyka zmieniają sposób w jaki klienci robią zakupy, sprzedawcy również muszą się dostosować, więc nawet w najbardziej odległych zakątkach Wyżyny Tybetańskiej handel elektroniczny kwitnie. Tak jak kupujący na wsi w Tybecie otrzymują paczki z całego kraju, tak tybetańskie specjały są wysyłane do klientów spoza Wyżyny, pomagając ludzomi na „dachu świata” generować nowe źródła dochodu.


Gospodyni promuje swoje produkty za pośrednictwem transmisji na żywo podczas wystawy poświęconej zwalczaniu ubóstwa w Tybetańskim Regionie Autonomicznym 19 października 2020 r. (Xinhua / Jigme Dorje))

Według informacji przekazanych przez Departament Handlu TRA podczas tegorocznego Dnia Singla sprzedaż internetowa w Tybecie osiągnęła 422 miliony juanów (65 milionów dolarów), co oznacza wzrost o 29,55 procent w stosunku rok do roku. Wśród nich produkty rolne wygenerowały sprzedaż na poziomie 75 milionów juanów, co stanowi 21,75-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Szafran, mięso jaka, leki medycyny tybetańskiej i zanba, czyli ciasto tybetańskie, należały do ​​najbardziej poszukiwanych towarów w całym kraju.


Zdjęcie zrobione 17 marca, 2020 roku pokazuje, Dainzin, sprzedawczyni internetowa, wystawia swoje produkty w powiatowym mieście Coqen (Foto:Xinhua / Jigme Dorje))


W powiecie Zanda w prefekturze Ali produkty wytwarzane z malutkich jagód rokitnika przyniosły lokalnym rolnikom duże zyski pieniężne, ponieważ ich sok i olej były wysyłane na wszystkie cztery strony świata.


Centrum usług handlu elektronicznego w okręgu Baingoin, w Tybetańskim Regionie Autonomicznym(Foto:Xinhua / Jigme Dorje))

Do końca września Tybet posiadał 776 centrów usług handlu elektronicznego we wsiach w 74 okręgach;handel internetowy jest wspomagany przez 99-procentowy zasięg sieci szerokopasmowej i 4G w regionie oraz 100 000 kilometrów autostrad. Nie da się zlekceważyć tego, jak bardzo mobilny Internet i infrastruktura transportowa pomogły zmienić kierunek rozwoju i stworzyć fortuny Tybetańczyków.

„Produkty tybetańskie mają ogromny potencjał, a handel elektroniczny będzie nadal napędzał lokalny rynek” - powiedział Gasong Meilang, zastępca dyrektora Departamentu Handlu TRA. „Sektor pomaga mieszkańcom wsi zwiększyć ich dochody i pomaga urzędnikom w konsolidacji lokalnych wysiłków na rzecz zwalczania ubóstwa ”.