Handel zagraniczny Tybetu wzrósł ponad dwukrotnie.

Władze Tybetu obiecują poprawę usług finansowych dla małych firm.

Każdego ranka Suo Qiyuan, pasterz z prowincji Qinghai zabiera ponad 300 swoich owiec na wypas do elektrowni słonecznej położonej w Tybetańskiej Prefekturze Autonomicznej Hainan.

Na piątkowej konferencji poświęconej centralnym przedsiębiorstwom państwowym wspierającym rozwój Tybetu poinformowano, że firmy te w latach 2021- 2025 zainwestują w TRA ponad 260 miliardów juanów.

Tybetańscy rolnicy z okolic Lhasy przystąpili do zbioru jęczmienia górskiego.

Tybetański Region Autonomiczny  zaczął nakładać od środy 1 września podatek od wydawanych aktów własności [związanych z zakupem nieruchomości - red.], co jest kolejnym znakiem postępu gospodarczego Regionu, a także rozwoju rynków gruntów i nieruchomości.


W wielu firmach brakuje wykwalifikowanych ludzi i konieczne jest wykształcenie nowych pracowników, którzy zaspokoją zapotrzebowania rynku.Absolwenci szkoły zawodowej pochodzący z najbliższych okolic Nyigchi nie tylko pomagają obniżyć koszty zatrudnienia w firmach, ale także chętniej kontynuują pracę na miejscu.

Następuje bardzo szybka transformacyjna urbanizacja Tybetu, mówi urzędnik Departamentu Mieszkalnictwa i Rozwoju Obszarów Miejskich i Wiejskich TRA. W latach 50 - tych w miastach Regionu żyło mniej niż 70 000 mieszkańców , a ich funkcje miejskie i poziom infrastruktury były bardzo słabo rozwinięte.

Jak  poinformowało we wtorek tybetańskie biuro Administracji Lotnictwa Cywilnego Chin, po trzech latach budowy Terminal 3 na lotnisku Lhasa Gonggar w Tybetańskim Regionie Autonomicznym ma zostać oddany do użytku w sobotę.

Tybetańska kolej Lhasa-Nyingchi przewiozła w pierwszym miesiącu działalności 106 000 pasażerów

W I półroczu tego roku sprzedaż detaliczna online wzrosła w Tybecie o 66,2 procent.

Mieszkańcy wsi stają się udziałowcami, przekazując prawa do użytkowania wspólnej ziemi firmom, które zapewniają fundusze, co pomaga im współtworzyć nowe korporacje i projekty.

Otwarcie linii kolejowej Lhasa-Nyingchi, pierwszej w pełni zelektryfikowanej linii kolejowej w Tybecie, przyniesie nowe możliwości rozwoju turystyki.

Dzięki użyciu 100 samobieżnych inteligentnych robotów AGV (automatycznie sterowanych pojazdów) branża logistyczna  Tybetu oficjalnie wkroczyła w erę inteligentnego magazynowania.

Powiat Medog zwany był jeszcze nie tak dawno „odizolowaną wyspą” na Wyżynie.

Nowa linia kolejowa stwarza nowe możliwości rozwoju Tybetu.

Nowe połączenie drogowe skróci przejazd  z 346 do 180 kilometrów, a czas podróży z 12 do około czterech godzin.

Po siedmiu latach pracy droga w kanionie Jarlung-cangpo jest gotowa do użytku publicznego.