26.01.2023|Autor: Lu Long Ding Shuming| Źródło China Tibet Network
http://m.tibet.cn/cn/news/yc/202301/t20230126_7349309.html

„Pierogi pierwszego dnia nowego roku, makaron drugiego dnia i pudła trzeciego dnia zostaną przewiezione do domu. Towarzysze, po śniadaniu przeprowadzimy prace wykrywania wad na kolei Lari. Nowy Od naszych braci zależy roczne fizyczne badanie kolei Lari.” Wu Chunyuan, szef zespołu wykrywania wad w Sekcji Maszyn Robót Publicznych Xining Korporacji Grupy Qinghai-Tibet, mówił o planie budowy podczas pakowania skrzynek z warzywami dla pracowników.

24 stycznia o godzinie 9:28 niebieski pojazd do wykrywania wad szyn powoli wyjechał ze stacji Lhasa do stacji Shigatse West. Zauważono uszkodzenia wewnętrzne i potrzebne jest badanie fizyczne szyn kolejowych.


Na zdjęciu personel sprawdzający szyny Kolei Lari pod kątem uszkodzeń wewnętrznych.

Według doniesień defektoskop szynowy GTC-80, nazywany przez wszystkich „Smerfem”, jest ostrym narzędziem do operacji defektoskopii podczas Święta Wiosny. W porównaniu z nim odznacza się większą precyzją i większą wydajnością pracy, dzięki czemu nie ma gdzie ukryć uszkodzenia szyny.


Na zdjęciu personel zbierający dane testowe.

„Dzisiaj naszym zadaniem jest wykrycie wad torowisk w obrębie Lhasy na zachód od Shigatse. Podczas operacji wszyscy muszą zwracać szczególną uwagę na zmiany na mapie i przebiegu fali, aby zapewnić jakość zbieranych danych. Maszynista musi ściśle kontrolować prędkość, aby zapewnić bezpieczeństwa jazdy.” zażądał Wu Chunyuan. Od sylwestra do trzeciego dnia Księżycowego Nowego Roku pracownicy zespołu ds. defektoskopii jedli, kwaterowali i pracowali w pojeździe defektoskopowym.Wszyscy spędzili Święto Wiosny podczas pracy, razem  jak rodzina.

Linia kolejowa Lari o łącznej długości 253 kilometrów położona na średniej wysokości około 4000 metrów jest podatna na pęknięcia i inne uszkodzenia szyn kolejowych ze względu na niskie temperatury zimą i dużą różnicę temperatur między dniem a nocą. Szczególnie ważne jest badanie fizykalne „USG”. Pociąg jechał przez całą drogę na zachód, a kiedy dotarł na stację kolejową Karu, padał gęsty śnieg, zamazując na chwilę widok „lekarza USG”. „Widoczność jest słaba przy wietrze i śniegu, a prędkość jazdy spada z 70 do 50 kilometrów na godzinę. Obserwacja i wspólne sterowanie pojazd-maszyna są wzmocnione, aby zapewnić bezpieczeństwo jazdy i nie przegapić żadnych ukrytych niebezpieczeństw. Wu Chunyuan po raz kolejny wezwał operatorów. Wiatr i śnieg mają pewien wpływ na dokładność wykrywania wad i wymagają większej uwagi i precyzji wykrywania, co stawia wyższe wymagania technologii wykrywania wad i zwiększa trudność rozwiązywania problemów.

Siedmiu operatorów defektoskopu wpatrywało się w ekran wyświetlacza i oscyloskop, od czasu do czasu dostosowując parametry pracy i urządzenia kalibrujące do warunków linii, aby zapewnić dokładność wykrywania defektów. „Ta mapa w kształcie litery B pokazuje wszystkie kanały, ale w porównaniu z mapą uszkodzeń jest różnica. Powinien to być drut spawalniczy” – powiedział recenzent danych Li Huichen podczas analizy. Wózek do wykrywania defektów kolejowych ma 9 kanałów o różnych kolorach i kształtach do wyświetlania uszkodzeń.Posiada takie funkcje, jak automatyczne wykrywanie, sprzężenie zwrotne danych w czasie rzeczywistym i monity o uszkodzenia. Skuteczność wykrywania wad jest 30 razy większa niż w przypadku kontroli ręcznej.

O godzinie 14:56, po pięciu i pół godzinie jazdy, pojazd do wykrywania wad zatrzymał się stabilnie na 3 peronie zachodniego dworca kolejowego Shigatse. Teraz operator przetwarzania danych przeprowadzi drugą analizę odtwarzania danych zebranych dzisiaj. „Podczas procesu odtwarzania musimy mieć oko na przebieg danych na ekranie wyświetlacza, aby upewnić się, że nie przeoczymy żadnego drobnego uszkodzenia lub usterki, ponieważ jest to linia życia dla bezpiecznej i płynnej jazdy pociągu, a także naszym obowiązkiem i misją” – powiedział Wu Chunyuan. Po ponad 4 godzinach analizy i powtórek wszystko wróciło do normy i wszyscy uśmiechnęli się z ulgą.

Wóz defektoskopowy to nie tylko ich miejsce pracy, ale i „dom”. Choć w Nowy Rok nie mogą być z żonami i dziećmi, to nagrodą będzie dla nich, że  dbają o bezpieczeństwo i płynność ruchu Kolei Qinghai-Tybet .
(Korespondent China Tibet Net/Lu Long i Ding Shuming)