Źródło: China Tibet News 2016-12-15
Według Urzędu Kolei w Lhasie prace inżynieryjne na odcinku Lhasy linii kolejowej Lhasa-Ningchi właściwie zakończono. W przyszłym roku na całym odcinku rozpocznie się budowa torowiska.
Tunel pod górą Galai zostanie w przyszłym roku wyposażony w kompletne urządzenia trakcyjne.
Liczący 4373 m długości tunel pod górą Galai jest jedną z kluczowych inwestycji linii kolejowej Lhasa-Ningchi. Obecnie większa część operacji podjętych w ramach realizacji tej inwestycji jest rozpoczęta i zostanie zakończona w przyszłym roku. Po założeniu torowisk i trakcji pasażerowie będą mogli czuć się komfortowo w trakcie jazdy.

Aby zapewnić realizację harmonogramu budowy, wzdłuż całego budowanego odcinka rozmieszczono prawie 700 pracowników. Rozwiązania jednak wymaga obsadzenie stanowisk przy obsłudze wynajętego sprzętu, transporcie i usługach dla kadry pracowniczej.

Na chwilę obecną prace inżynieryjne na odcinku Lhasy właściwie są zakończone. Ze względu na specyficzne warunki środowiskowo-geograficzne okres sprzyjający pracom budowlanym na linii Lhasa-Nyingchi obejmuje zaledwie 6 miesięcy.

9 stacji budowanych wzdłuż tej linii zapewni rozwój ekonomiczny.

Całkowita długość linii Lhasa-Nyingchi wyniesie 430 km, a prędkość jaką osiągną jeżdżące po niej pociągi wyniesie 160 kilometrów na godzinę. Zostaną zbudowane stacje kolejowe: Konggar, Chanang, Zetang, Sangri, Gyaca Nang County, Mainling, Chaoyang i Nyingchi. Budowę zaplanowano na 7 lat (2014-2021).

Inwestycja ta odgrywa ważną rolę w promowaniu skoordynowanego rozwoju gospodarczego obszarów wschodnich i zachodnich, doskonaleniu regionalnego układu sieci kolejowej, łączącego Strefę Ekonomiczną Jangcy z Okręgiem Ekonomicznym Syczuan- Chongqing, promowaniu otwarcia Prowincji Syczuan i Tybetańskiego Regionu Autonomicznego, przyspieszeniu rozwoju Shangri-La w dziedzinie ekoturystyki, poprawie klimatu inwestycyjnego, wspieraniu rozwoju gospodarczego i budowie nowych osiedli, poprawie standardu życia ludzi i przyspieszeniu prac nad zmniejszeniem obszarów ubóstwa.