2018-01-19 Źródło: chinadaily.com.cn

Budowniczowie świętują ukończenie drążenia tunelu Sangzhuling w Shannan, w Tybetańskim Regionie Autonomicznym, 17 listopada 2017 r. [Photo / Xinhua]

   Jak poinformowała agencja China News Service w środę zakończono budowę tunelu Sangzhuling, najdłuższego tunelu linii  kolejowej Syczuan-Tybet.
   Długość całkowita tunelu wynosi 16,49 km, a maksymalna temperatura w jego wnętrzu to 89,9 C, jest to najwyższa temperatura występująca w trakcie  budowy obiektu kolejowego w Chinach. To właśnie temperatura była jedną z najważniejszych przeciwności podczas budowy.
   Tunel Sangzhuling stanowi jeden z najważniejszych projektów inżynieryjnych kolei Syczuan-Tybet, która jest jedną z pięciu linii kolejowych łączących Tybetański Region Autonomiczny z resztą kraju.
Znajdujący się  w kanionie w rejonie miasta Shannan w Tybecie tunel był budowany przez 1125 dni, a od czasu rozpoczęcia prac w grudniu 2014 roku pracowało przy nim ponad 1200 robotników i inżynierów budowlanych.
   Podczas budowy budowniczowie musieli walczyć z niespotykanymi gdzie indziej wyzwaniami związanymi z wysokimi temperaturami i silnymi wstrząsami podziemnymi, samoistnymi, gwałtownymi pęknięciami skał, które występuja jedynie w głębokich kopalniach. Przy temperaturze otoczenia 56 ° C robotnicy nie mogli pracować więcej niż przez dwie kolejne godziny. Doświadczyli również ponad 16 000 wstrząsów z powodu pęknięć skalnych.
   Jak poinformowali szef projektu - Zhu Xurena i szef ekipy budowlanej - Li Chuanhai, zespół budowlany zmuszony był podjąć szereg szczególnych środków bezpieczeństwa, takich jak budowa systemu przyspieszonej wentylacji czy automatycznego, wysokociśnieniowego systemu tryskaczowego.