29.10.2019 Źrodło: Xinhua

Widok z drona na Nyingchi 4 października 2019 r. (Fot. Chen Shaohua / Xinhua)

W stolicy TRA operatorzy z 50 tybetańskich przedsiębiorstw zakończyli niedawno program szkoleń z handlu elektronicznego.


Tybetańskie biznesswoman ćwiczą w sali wykładowej kręcenie krótkich nagrań wideo na potrzeby programu szkoleń w zakresie handlu elektronicznego w Lhasie, 28 października 2019 r.
(Xinhua / Wang Qin'ou)

Tybetańscy biznesmeni wzięli udział w praktycznych szkoleniach i  ćwiczeniach dotyczących operacji na kontach aplikacji Taobao i TikTok, a także  prowadzenia transmisji na żywo i kręcenia krótkich filmów.
Acho, lider sprzedaży sklepu Zhuofanlin, lokalnej tybetańskiej firmy sprzedającej tradycyjne rękodzieło, powiedział, że nauczenie się nowych technik pomoże firmie zmodernizować i zwiększyć sprzedaż na Taobao.
Trenerzy to reprezentanci Państwowej Platformy Profesjonalnej Nauki Sfery Nowych Usług  Ningbo  oraz Transgranicznego Centrum Inkubacji Talentów Alibaba.


Ikona aplikacji Tiktok (prawy górny róg) na ekranie smartfona. (Xinhua / Shi Zhongyu) Przy okazji warto zwrócić uwagę na tło, na którym znalazł się sfotografowany smartfon. To reklama aplikacji TikTok po ... polsku!

W Tybecie jest już ponad 30 000 sprzedawców e-commerce, to dowód, że lokalne firmy handlowe i produkcyjne wkraczają w erę informatyzacji.
Jak informuje miejska federacja przemysłu i handlu w Lhasie, na płaskowyżu nie brakuje atrakcyjnych produktów, ale innowacyjne pomysły biznesowe i zarządzanie mogą pomóc tym produktom dotrzeć do większej liczby klientów.