30-10-2019, Źródło: China Tibet Online

Wraz z dynamicznym rozwojem branży turystycznej coraz więcej odwiedzających Tybet interesuje się ludowymi wyrobami artystycznymi. Zaowocowało to powstaniem kolejnych innowacyjnych produktów turystycznych.


Modelka w ludowym stroju.

18 października w Lhasie, miała miejsce finałowa odsłona VII Konkursu Kreatywnych i Kulturalnych Produktów Turystycznych „Podarunki z Tybetu". Po trwającej przeszło miesiąc wstępnej rywalizacji zaprezentowanej na zbiorowych wystawach, spośród setek zgłoszeń wyróżniło się i awansowało do finału piętnaście prac. Konkurs poprowadziło Biuro Rozwoju Turystyki ART, co czyni z sukcesem od sześciu lat.


Scena zawodów.

Yu Youxin, jeden z sędziów tego konkursu i były wiceprezes Beauty Association of TRA. „Należałoby sie zastanowić jak wpłynąć na rozwój tradycyjnej tybetańskiej kultury. Tybet może się poszczycić swoją historią i bogactwem związanych z nią surowców, które trzeba wyeksponować. Dorobek ten jest już nacechowany zarówno elementami ludowymi jak i myślą współczesną, ale nie ma wystarczającego przebicia. Kultura narodu jest jego duszą. Z połączenia rodzimych zasobów i tradycyjnego rzemiosła może powstać produkt świadczący o niepowtarzalności kraju, który lepiej niż do tej pory rozpropaguje go poza granicami”, powiedział Yu Youxin.


Prezentacja produktów finalistów.

 
Prace konkursowe na wystawie.

Praca zatytułowana Trzeci biegun: Lampion Gwieździste Niebo Ngari tybetańskiego zespołu Third Pole Concept Creative and Cultural Development Co., Ltd. zdobyła trzecią nagrodę w konkursie. „Lampion wykonany został z khaty - jedwabnego szalu ceremonialnego. A abażur, który wybraliśmy ma symbolizować gwiaździste niebo Ngari. Pod gwiazdami wznosi się Góra Kailash. W poprzednich latach nasze zgłoszenia były bardziej zorientowane na towary turystyczne i rzemiosło, ale w ciągu ostatnich dwóch lat uskuteczniliśmy naszą kreatywność związną z kulturą”- powiedział pracownik nagrodzonej firmy.

 
Pamiątkowe zdjęcia sędziów i ekspertów z uczestnikami.