30.11.2019 Źródło: chinadaily.com.cn

Od roku 2007 państwowy dostawca paliwa do silników odrzutowych przeznaczył ponad 1 miliard juanów (142 miliony dolarów) na subsydiowanie swojej działalności w Tybetańskim Regionie Autonomicznym , co stanowi część działań zmierzających do przyciągnięcia większej liczby linii lotniczych na Wyżynę Tybetańską poprzez sprzedaż taniego paliwa.

W opublikowanym we wtorek komunikacie prasowym firma China National Aviation Fuel Group Ltd przedstawiła swoje inwestycje w Tybecie jako część kampanii społecznej odpowiedzialności i poinformowała, że jej wysiłki przyczyniły się do utrzymania ludzi, bezpieczeństwa granic i reagowania kryzysowego na słabo zaludnionym obszarze.

Jak stwierdził Yu Wenzhong, wysoko postawiony menedżer ds. finansowych z utworzonego w 2007 roku tybetańskiego oddziału konglomeratu, ogromne nakłady finansowe były połączonym wynikiem kosztownego transportu na obszary wysokogórski oraz wysiłków rządu centralnego na rzecz ograniczenia kosztów tych linii lotniczych, które oferują loty do Tybetu.

Dane przedstawione przez biuro Yu pokazują, że w 2007 roku siedmiu przewoźników zaoferowało 247 lotów do Tybetu roku, z roczną przepustowością 1,31 miliona pasażerów. Oczekuje się, że do końca tego roku z lotó do i z Tybetu skorzysta 5,3 miliona pasażerów.

Zhou Qiang, prezes China National Aviation Fuel Group, powiedział, że obecnie firma  dostarcza paliwo do silników odrzutowych na 37 chińskich lotniskach położonych ponad 1500 metrów nad poziomem morza, co stanowi 17 procent spośród 232 odbiorców w portach lotniczych w całym kraju.

Zhou stwierdził, że pozostanie na tym obszarze i zapewnienie dostaw paliwa wymaga wielkiego poczucia odpowiedzialności i odporności na trudności.

Ze średnią wysokością powyżej 4000 metrów Tybet był kiedyś postregany jako jeden z najbardziej odosobnionych regionów Chin.