2020-12-23 Źródło: Chinadaily

Trzy wiejskie tybetańskie szkoły podstawowe zostały wyróżnione w pierwszej grupie szkół,które uczestniczyły w ogólnochińskiej „Kampanii budowy 100 przytulnych wiejskich podwórek szkolnych”, rozpoczętej w tym miesiącu przez Ministerstwo Edukacji.

Jak głosi wydane na początku grudnia oświadczenie, wybór "przytulnych podwórek szkolnych" jest częścią wysiłków ministerstwa mających na celu przyspieszenie tworzenia w szkołach w środowisku wiejskim bardziej komfortowych warunków.

Program ma również na celu poprawę pod każdym względem na poziomie lokalnym jakości edukacji poprzez różne środki wsparcia - czytamy w oświadczeniu.

Wszystkie departamenty edukacji we wszystkich prowincjach Chin zostały zobowiązane do przedstawienia zaleceń dotyczących drugiej rundy realizacji programu przed 30 grudnia.

Trzy wyróżnione  szkoły podstawowe w Tybecie to Szkoła Podstawowa Tayul w powiecie Zogang w prefekturze Chamdo,  Centrana Szkoła Podstawowa Drondar w  powiecie Nang  w prefekturze Nyingchi oraz Szkoła Podstawowa Chodorjang w powiecie Chusum w prefekturze Lhokha.

Yang Wenbin, dyrektor szkoły podstawowej w Tayul, powiedział, że jest zadowolony z wiadomości. Dodał, że uważa, iż lepsze zarządzanie szkołą było kluczowym czynnikiem, który zdecydował  zdobyciu tytułu.

„Dokładamy wszelkich starań, aby polepszyć środowisko nauki naszych dzieci w wieku szkolnym. Jakość nauczania jest od czasu do czasu poprawiana, a nasze wydziały i uczniowie muszą ściśle przestrzegać przepisów szkolnych” - powiedział Yang.

„Dokładanie starań aby służyć uczniom, jest wspólnym obowiązkiem wszystkich nauczycieli w szkole i to nie tylko na zajęciach. Po zajęciach prowadzimy zajęcia system "jeden na jeden", w którym każdy nauczyciel udziela korepetycji uczniowi ze słabymi wynikami”.