2020-09-01 Źródło: Xinhua via chinadaily.com.cn

24 października 2019 r. jesienna sceneria budowanej wiejskiej drogi łączącej powiaty Mainling i Medog w Tybetańskim Regionie Autonomicznym.  (Xinhua / Li Xin)

W Tybecie w ciągu ostatnich pięciu lat nastąpił przyspieszony rozwój sieci dróg wiejskich i transportu na obszarach rolniczych i pasterskich. Polepszyła się także sieć transportu pasażerskiego, do 74 powiatów, 476 gmin i 2050 wsi  można już dojechać autobusami.

Jak poinformował Departament Transportu TRA od sierpnia br. drogi asfaltowe są już we wszystkich swoich okręgach Regionu.

Drogi utwardzone są dostępne dla ruch w 86,4% gmin i 61,4% wsi. Do tej pory wyremontowano 38 200 km dróg wiejskich, a dla ruch dostępnych jest 86 000 km dróg bitych na terenach wiejskich.

Tybet ma olbrzymią powierzchnię, surowe środowisko naturalne i  z powodów historycznych złą strukturę komunikacyjną. Do końca 2015 r. komunikacji drogowej nie było w ​​dwóch gminach a drogą nie można było dotrzeć do 230 wsi  - powiedział dyrektor Departamentu Xu Wenqiang.

W ciągu ostatnich pięciu lat Region odnotował przyspieszony rozwój budowy sieci dróg wiejskich i transportu kołowego na obszarach rolniczych i pasterskich. Struktura sieci transportu pasażerskiego również uległa poprawie , autobusami można dojechać do 74 powiatów, 476 miasteczek i 2050 wiosek , dodał Xu.

Do tej pory przy budowie autostrad zatrudnionych było 547 000 osób. Rolnicy i pasterze dzięki pracy przy budowie dróg odnotowali wzrost  dochodów łącznie o 13,72 miliarda juanów (około 2 miliardy dolarów amerykańskich), powiedział Tashi Norbu, który pracuje dla Biura Dróg Wiejskich w Departamencie Transportu TRA.