16.03.2022 Źrodło: Xinhua

Jak poinformowały we wtorek władze TRA Tybetański Region Autonomiczny za pośrednictwem swojej platformy ochrony konsumentów odzyskał dla konsumentów w 2021 r. straty gospodarcze w wysokości całkowitej 11,4 mln juanów (około 1,8 mln USD).

We wtorek przypadał Światowy Dzień Praw Konsumenta. Według regionalnej administracji ds. regulacji rynku w 2021 r. tybetańska platforma ochrony konsumentów o nazwie "12315" rozpatrzyła około 31 600 skarg i raportów oraz udzieliła konsumentom licznych konsultacji.


14 lutego 2020 r. Zakupy na targu w Lhasie, (Xinhua/Zhang Rufeng)

„ W 2021 r. około 99,27 procent skarg konsumenckich i 95,19 procent zgłoszeń od konsumentów zostało rozpatrzonych w przewidzianym przepisami czasie, obie te wartości są wyższe niż średnia krajowa” – powiedział Tseten, dyrektor administracji.

Według administracji, aby lepiej chronić prawa konsumentów, Tybet utworzył 73 firmy zajmujące się internetowym rozstrzyganiem sporów i promował swój oryginalny internetowy mechanizm rozstrzygania sporów konsumenckich.

W TRA wdrożono również monitorowanie kluczowych zagrożeń jakości i bezpieczeństwa produktów oraz przeprowadzono serię wykładów publicznych na temat ochrony praw konsumentów mających na celu poprawę otoczenia rynkowego i konsumpcyjnego.