15.11.2022| Źródło: China Daily


Turyści odwiedzający Pałac Potala w Lhasie, Tybetański region autonomiczny. [Zdjęcie: He Penglei/China News Service]

Sprzedaż detaliczna online w Tybetańskim Regionie Autonomicznym wzrosła podczas tegorocznego święta zakupów "Double 11" (11 listopada), o 29,8 procent w stosunku rok do roku, to jest do kwoty 1,88 miliarda juanów (259 milionów dolarów), podał China News Service.

Sprzedaż towarów w Internecie osiągnęła wartość 1,72 miliarda juanów między 20 października a 11 listopada, co stanowi 91,7 procent całości, podał w niedzielę Departament Handlu TRA.

Podczas "święta zakupów" najpopularniejszymi towarami internetowymi były biżuteria i upominki, żywność i napoje oraz sprzęt AGD, które stanowiły odpowiednio 33,6 procent, 31,6 procent i 8,2 procent sprzedanych towarów.

Sprzedaż detaliczna online wiejskich firm e-commerce w regionie osiągnęła 560 milionów juanów, co oznacza spadek o 20 procent w stosunku rok do roku, ale nadal stanowi to29,8 procent całkowitej sprzedaży detalicznej online w regionie.

Dodatkowo sprzedaż detaliczna e-commerce na żywo w regionie osiągnęła w tym okresie wartość 310 milionów juanów, co oznacza wzrost o 314 procent w stosunku rok do roku. Sprzedaż detaliczna obejmowała ponad 600 000 pozycji.

Według departamentu pomimo trwającej pandemii COVID-19 zakupy online w regionie były solidne.

Drolma Yangzom, mieszkanka stolicy TRA, Lhasy, powiedziała, że woli zakupy online od tradycyjnych, ponieważ są bardzo wygodne dla kupujących.

„W ciągu ostatnich trzech miesięcy, mimo że były utrudnione przez pandemię COVID-19, większość usług dostaw ekspresowych wróciła obecnie do normy” – powiedziała 36-latka.

„Podczas tegorocznego festiwalu zakupów Double 11 kupiłam dla mojej rodziny trochę zimowych ubrań i masek na twarz i mam nadzieję, że wkrótce dostanę wszystkie moje paczki”.

Dodała: „Zakupy online są dziś bardzo popularne w naszym życiu, ponieważ niektóre towary są w naszych sklepach fizycznych droższe”.
http://www.chinadaily.com.cn/a/202211/15/WS63735b34a310491754329d9c.html