07.12.2022| Źródło: Xinhua


To zdjęcie zrobiono 29 października 2022 r. przedstawia jesienny widok Pałacu Potala w Lhasie. (Xinhua/Chogo)

Na trwających lokalnych targach towarowych, które odbywają się w mieście Shannan, w Tybetańskim Regionie Autonomicznym, Losang jest otoczony klientami zainteresowanymi herbatą, grzybami i innymi specjalnymi produktami przemysłu rolno=spożywczego prezentowanymi na jego stoisku.

Produkty pochodzą z Legpo, odległego obszaru położonego w dolinie we wschodnich Himalajach. Przy umiarkowanym klimacie przez cały rok produkty rolne są tam doskonałej jakości.

 Firma Losanga powstała pięć lat temu, sprzedaż stale rośnie a jej produkty zyskały popularność w Lhasie, Shannan i innych miejscowościach TRA.

Wraz ze znaczną poprawą warunków życia mieszkańcy Tybetu nie zadowalają się już samym tylko napełnianiem żołądka. Dążą do podwyższenia jakości swojego życia, na przykład zwracają większą uwagę na wartości odżywcze swoich codziennych posiłków, co prowadzi do kształtowania się nowych nawyków konsumpcyjnych, stwierdza Losang, szef firmy.

Wcześniej specjalistyczne produkty z odległych obszarów Tybetu były na ogół mało znane obcokrajowcom, ale teraz ich bogata wartość ekologiczna została doceniona przez szersze grono konsumentów, częściowo dzięki lepszej sieci transportowej.

Tymczasem w regionie Wyżyny świadomość marki i markowych produktów rośnie. Trend ten skłonił firmy do położenia większego nacisku na kontrolę jakości w celu budowania wizerunku marki.

Na targach, pochodzący z Shannan Pasang, kupił 5 kg wieprzowiny na stoisku znanej lokalnej firmy agrotechnicznej. „Moja rodzina uwielbia tę markę. Chociaż ich produkt kosztuje więcej niż zwykła wieprzowina na rynku, jest wart swojej ceny” – powiedział.

Jampa, prezes firmy, powiedział, że w celu zapewnienia wysokiej jakości wieprzowiny firma karmi świnie głównie pszenicą, kukurydzą i lucerną, stosując jednocześnie naturalny chów.

W oparciu o specjalne fundusze rząd Regionu Tybetu opracował listę ponad 1100 markowych produktów wolnych od zanieczyszczeń, ekologicznych i oznaczonych oznaczeniami geograficznymi (GI), co skutecznie zwiększyło konkurencyjność rynkową produktów rolnych z całego Tybetu.

Podobnie jak w innych częściach Chin, Tybet również korzysta z boomu handlu elektronicznego możliwemu dzięki poprawie w ostatnich latach sieci transportowej i usług logistycznych. Konsumpcja online wykazała szybki wzrost, a kupujący codziennie korzystają z możliwości zakupów podczas transmisji na żywo i w sklepach internetowych.

„Wszystkie te lokalne produkty można kupić online po prostu skanując kod QR tutaj”, powiedział Yang Qilin, kiedy uczył konsumentów, jak składać zamówienia w samodzielnie opracowanym w powiecie Gyaca sklepie internetowym -  wysłany na targi przez Centrum Usług Publicznych e-commerce powiatu Gyaca.

Yang powiedział, że handel elektroniczny otworzył nowe kanały rynkowe dla lokalnych rolników, którzy produkują wysokiej jakości orzechy włoskie i owoce głogu.Na obszarach wiejskich aby ułatwić zakupy online utworzono także stacje obsługi logistycznej.

Od stycznia do czerwca 2022 roku sprzedaż detaliczna online w Tybecie osiągnęła 4,75 miliarda juanów (około 681 milionów dolarów amerykańskich), co oznacza wzrost o 33,4 procent  w stosunku rok do roku i według danych Regionalnego Departamentu Handlu pod względem tempa wzrostu Tybet zajmuje pierwsze miejsce wśród wszystkich regionów i prowincji w Chin.


Fotografia ilustracyjna.