06.12.2019 Źródło: chinadaily.com.cn
Jak informuje China Tibet News w Tybetańskim Regionie Autonmicznym w ostatnich latach bardzo szybko i prężnie rowijała się branża logistyki a zakupy online, które były trudne ze względu na czynniki geograficzne i transportowe, stały się popularne w regionie, zgodnie z China Tibet News.
Od 2016 r., kiedy na wszystkich szczeblach rządowych wprowadzono szereg preferencyjnych zasad dotyczących handlu elektronicznego, szybko wzrosła liczba transakcji e-handlu i usług logistycznych w regionie, w reakcji na to utworzono kompleksową sieć logistyczną wysyłka i dystrybucja stała się znacznie szybsza.
Niektóre z wiodących chińskich firm zajmujących się handlem elektronicznym, takie jak JD, Vipshop i Suning, oraz firmy przesyłek ekspresowych założyły swoje oddziały w Tybecie.
Obecnie region ma osiem autostradowych stacji towarowych, 422 firmy logistyczne, 230 przedsiębiorstw handlowych oraz 16 magazynów chłodniczych, w tym trzy chłodnie o pojemności przekraczającej 10 000 ton.
Coraz więcej mieszkańców Tybetu wybiera zakupy online a większość nich korzysta z bezpłatnej wysyłki.
Nawet mieszkańcy wsi w pobliżu szczytu Qomolangmy, znanego na Zachodzie jako Mount Everest, mogą otrzymywać paczki od lokalnych firm kurierskich, takich jak Cainiao.