20.09.2016: chinadaily.com.cn

"Koseidon'' i „Wyspa czaszek” wśród super projektów filmowych „Tecent”. Kierownictwo i współpracownicy pozują do zdjęć w Pekinie 17 września 2016 roku na scenie corocznej prasowej konferencji „Tencent Pictures” na której ogłoszono 21 nowych projektów filmowych i telewizyjnych. w Pekinie 17 września 2016 roku 

  Firmę Tencent założono zaledwie rok temu przez jedną z największych w Chinach firm internetowych. Tencent Pictures ma w planach produkcję filmową na podstawie książek, komiksów, gier wideo i serii animowanych. Cheng Wu, wiceprezes i dyrektor generalny Wytwórni Tencent ,podczas corocznej konferencji prasowej powiedział, iż zostały wybrane cztery słowa kluczowe, podsumowujące  kierunek, w którym studio planuje się rozwijać.

  • Po pierwsze -" młody/nowy ". Mamy nadzieję, że nasze filmy mogą podejmować nowe  tematy i style, nadające pomysły i nowe myśli młodym ludziom;
  • Po drugie, jest to „wyjątkowy”. Mamy nadzieję, że nasze filmy będą kreatywne i będą przynosić ludziom niespodzianki; 
  • Po trzecie- "wysoka jakość". Nie robimy filmów- śmieci niezależnie od tego jak duży będzie zaangażowany kapitał; 
  • Po czwarte- 'łączący”. Mamy nadzieję zbudować wszystkie pozostałe elementy wokół różnych praw do własności intelektualnej marki, w tym literatury, komiksów, gier wideo, teatru dramatycznego i całego ich dorobku. Tymczasem chcielibyśmy współpracować z partnerami krajowymi i zagranicznymi.

 "Tencent Pictures" odniósł wielki sukces rozwijając współpracę przy produkcji amerykańskiego filmu akcji i fantasy "Warcraft" reżyserowanego przez Duncana Jonesa z „Legendary Pictures” należącej do Grupy „Wanda. Film zarobił w samych Chinach w tym roku 221 milionów dolarów. "Kong: wyspa czaszek” będzie kolejnym projektem realizowanym we współpracy z Legendary Pictures, jest to historia poszukiwania ciągłość między światami King Konga i Godzilli. Film wejdzie do kin w marcu 2017 r.

"The Grudge" producent Takashige Ichise będzie współpracować z Tencent Pictures przy produkcji wersji teatralnej"Koseidona", opartego na popularnym japońskim serialu "Dinosaur Corps Koseidon" wyprodukowanego przez Tsuburaya Productions.

Serial wprowadzono na ekrany w Chinach w 1988 roku,  i pozostawił głębokie wrażenia na całych pokoleniach Chińczyków z lat 1970-tych i 1980-tych.

Tencent przejęło również licencje na "Kod Tybetu". Dotyczy to zarówno serialu telewizyjnego jak i gier wideo. "Kod Tybetu" to serial opowiadający o fantastycznych przygodach, którego scenariusz napisał He Ma. Opowieść sprzedano w Chinach w 10 milionach egzemplarzy.

Opowięść poświęcona jest  o ekspertowi zajmującemu się tybetańskimi mastifami (rasą dużych psów) i jego mentorowi, tajemniczy list wciąga ich w pokrętne poszukiwanie buddyjskiego skarbu ukrytego podczas prześladowań za czasów tybetańskiego cesarza Langdarma w IX wieku.

Elementy tybetańskiej kultury, geografii, mitologii ukazane są obok nowoczesnych aspektów intryg i wędrówki.

Także inne projekty filmowe i telewizyjne Tencent są oszałamiające: "Gra o antyki" to film oparty na noweli Ma Boyonga; animowany fabularny firlm "Tuski 3D" stworzono na bazie bardzo popularnej kreskówki której autorem jest  Momo Wang, opowiadającej o leniwym króliku.

"Wojownik przeznaczenia" to  serial telewizyjny z gatunku fantastyki oparty na internetowej powieści Mao Ni;  "Asura" to film oparty na popularnej grze MMORPG Tencent; "Pionier", to film słynnego Chińskiego scenarzysty scientie-fiction Zhang Xiaobei;

"100.000 Sposobów na LMAO2" to sequel najlepiej zarabiającej animowanej komedii opartej na internetowych serialach animowanych; tak jak  nowy film popularnego chińskiego reżysera Lu Chuan, tymczasowym tytule "Plan 20 000 mil", który będzie wykonany jako  projekt super rozrywkowy łączący literaturę, kreskówki, gry itp.

Cheng Wu z Tencent Pictures CEO dodał: "Jeśli chodzi o reżyserię, największą inwestycją będzie jak zawsze "cierpliwość", trzeba być cierpliwym by odkryć dobry projekt. Przemysł filmowy jest w nowym punkcie wyjścia, wysokiej jakości prace zagwarantują jego przyszłość. "

W konferencji Tencent również brał udział także David S Goyer scenarzysta trylogii "The Dark Knight" i ogłosił, że mógłby współpracować z chińskim studiem aby zbadać oryginalne treści w Chinach i na rynku krajowym. Dodał, że nawet jeśli istnieją  bariery i różnice w kulturowe i językowe to przecież widzowie na całym świecie powinni mieć taką samą naturę i cenić podobne walory aby zrozumieć dobrą historię.

Oprócz projektów filmowych i telewizyjnych, nowo rozkwitający Tencent Pictures będzie inicjował projekty na finansowanie i kształcenie nowych talentów, współpracować z filmowcami celu ugruntowania pozycji studia do tworzenia nowych oryginalnych treści, przynoszących zarówno artystyczne jak i biznesowe korzyści