22/23.08.2020 Źródło: China Daily


Fotografia ilustracyjna


W przeciwieństwie do swoich rówieśników z metropolii, którzy podczas kręcenia swoich filmów często odwiedzają wykwintne kawiarnie, restauracje i centra handlowe , tybetańska celebrytka internetu Losang Drolma lubi kręcić sceny w wiejskich sadach, lasach i na plantacjach.

Urodzona w powiecie Gyatsa,  w prefekturze Lhokha w autonomicznym regionie Tybetu, 24-latka pracuje teraz w lokalnym centrum handlu elektronicznego, które oferuje przesyłki ekspresowe, porady dotyczące zakupów online i marketing.

Jej najnowszy krótki film umieszczony na platformie Douyin został nakręcony na plantacji jagód przed zbliżającym się festiwalem borówki w jej hrabstwie. Przed kamerą zbierała świeże jagody z mieszkańcami wioski i zaprosiła swych fanów, by przyjechali i posmakowali.

„Udostępniłam swoje filmy na kilku platformach, obecnie na Douyin mam ponad 1700 obserwujących” - powiedziała Losang Drolma. „Jestem podekscytowana tym, że liczba ta wciąż rośnie z każdym dniem.

Po ukończeniu studiów w 2018 roku Losang Drolma wzięła udział w bezpłatnym szkoleniu dotyczącym handlu elektronicznego sponsorowanym przez samorząd lokalny. Szkolenie zapewniło jej posadę w centrum handlu elektronicznego powiatu Gyatsa.

Po dwóch latach pracy w biurze wreszcie miała okazję wyjść zza kulis.

W czerwcu została poproszona o przeprowadzenie sesji na żywo na platformie internetowej Taobao Live w celu promowania lokalnych przysmaków kulinarnych. Sesja trwała około dwóch godzin i przyniosła ponad przychód w wysokości 600 000 juanów (86 500 USD), co stanowi rekord sprzedaży.

Jej pierwszy występ w sieci przyniósł jej popularność wśród lokalnych internautów, z których niektórzy rozpoznawali ją nawet na ulicy i prosili o selfie z nią.

Od tego czasu Losang Drolma regularnie transmituje na żywo, pomagając miejscowym mieszkańcom w promowaniu towarów, takich jak jagody, orzechy włoskie i tradycyjne zioła. Często odwiedza różne wioski w poszukiwaniu nowych produktów, które mogłaby promować.

„Wydaje się, że łatwo jest rozmawiać z publicznością i sprzedawać różne rzeczy przed kamerą, ale w rzeczywistości potrzeba w to włożyć dużo wysiłku” - powiedziała.

Aby przyciągnąć więcej obserwujących, nieustannie uczy się od innych twórców popularnych transmisji na żywo, analizując ich filmy.

W ostatnich latach w Tybecie odnotowano szybki rozwój branży logistycznej, a zakupy online, które były trudne ze względu na czynniki geograficzne i transportowe, stały się w regionie bardzo popularne.

Aby stworzyć sieć usług handlu elektronicznego i pomóc miejscowej ludności znaleźć pracę lub założyć własne firmy, TRA utworzył w kwietniu setki centrów usług handlu elektronicznego we wsiach, miastach i powiatach na swoich obszarach rolniczych i pasterskich.

W ubiegłym roku całkowity obrót za transakcji e-commerce w Gyatsa przekroczył 25 milionów juanów, prawie dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.  Według statystyk opublikowanych przez centrum handlu elektronicznego powiatu, ponad 4000 rolników, pasterzy i absolwentów szkół wyższych przeszło szkolenie w zakresie handlu elektronicznego.

Dzięki ulepszonej sieci logistycznej Losang Drolma kupiła ostatnio online w Shenzhen, mieście oddalonym o ponad 3500 kilometrów od jej rodzinnej miejscowości nowy smartfon i otrzymała go w ciągu zaledwie pięciu dni.

„Dzięki większej liczbie pikseli i większej liczbie funkcji jestem teraz lepiej przygotowana na nadchodzącą sesję transmisji na żywo w październiku” - powiedziała.

Na fali sprzedaży transmisji na żywo i stale ulepszającego się systemu handlu elektronicznego w Tybecie, coraz więcej młodych ludzi w regionie realizuje swoje marzenia o zostaniu gwiazdami transmisji na żywo.

„Pomaganie większej liczbie ludzi za pośrednictwem handlu elektronicznego daje mi wspaniałe poczucie samorealizacji” - powiedział Losang Drolma. „Mam nadzieję, że więcej osób będzie mogło zobaczyć piękno Tybetu dzięki moim transmisjom”.