2019-04-09 Źródło: China Tibet Online

Rankiem, pod koniec marca, nauczyciel klasy angielskiej w szkole podstawowej w Dagze w Lhasie przy użyciu najnowszych urządzeń dydaktycznych wyświetla uczniom filmy instruktażowe.

Klasa. [Foto / China News Service]

Tseji, 12-letni uczeń powiedział dziennikarzom, że jego ulubionymi lekcjami są zajęcia z angielskiego. Na  multimedialnych lekcjach nauczyciela może zobaczyć obrazy z wielu różnych krajów. „Moja starsza siostra idzie na uniwersytet w Pekinie i opowiada mi wiele ciekawych rzeczy. Mam nadzieję, że w przyszłości też będę mógł pojechać do Pekinu na uniwersytet, a następnie podróżować po całym świecie”.

Szkołę podstawową w Dagze oddano do użytku w marcu 2016 r. Dyrektor szkoły Nyima Basang powiedział, że szkoła przyjmuje wszystkie dzieci w wieku szkolnym z pięciu okolicznych miasteczek i jednego miasta w dystrykcie Dagze  a dzięki polityce obowiązkowej i bezpłatnej edukacji, bezpłatnemu wyżywieniu, bezpłatnym strojom szkolnym, miejscom w internacie i dojazdom pod opieką szkoły jest 2 254 uczniów.

Stołówka szkolna. [Foto / China News Service]

Nyima Basang poinformował, że obecna rejonowa szkoła podstawowa Dagze  doskonale łączy edukacyjne i programowe zasoby rejonu. Osiągnięcia uczniów ciągle się poprawiają. Na corocznym teście jakości nauczania w Lhasie w 2018 r. szkoła zajęła trzecie miejsce.

Uczniowie biorący udział w zajęciach wychowania fizycznego. [Foto / China News Service]

W kampusie wdraża się  wysokiej jakości edukację i jednocześnie  buduje podstawy kultury. Według Champa Dandy, dyrektora szkoły ds. Edukacji moralnej, szkoła utworzyła ponad 20 grup zainteresowań, w tym grupę kaligrafii tybetańskiej, muzyki i tańca oraz rękodzieła ludowego. Aby uczyć uczniów opery tybetańskiej, szkoła utworzyła także dwie grupy zainteresowań operą tybetańską zwanych „Tashi Sholpa” i „Langmar”.

Oglądając dzieci bawiące się w pięknym kampusie, Nyima Basang powiedział: „Od białej kredy do cyfrowego świata, jednak to, co naprawdę uspokaja rodziców, to nie sprzęt szkoły, ale rzeczywiste zmiany u ich dzieci”.