27.01.2023| Na podstawie: m.tibet.cn| Wiadomości Dai Zhiguo Litchi

Ponieważ skutki epidemii stopniowo ustępują,  smak Święta Wiosny jest w tym roku szczególny. Odwiedzając jarmarki świątynne, ciesząc się zwyczajami ludowymi, chodząc do teatrów, oglądając przedstawienia, ludzie z całego kraju biorą udział w różnorodnych przedsięwzięciach kulturalnych, rynek kulturalny w Chinach kwitnie, wzrasta zaufanie do niego i wzrasta konsumpcja.


Wzrost trwa, a rynek konsumencki „wypadł z zaklętego kręgu”. Wakacyjna konsumpcja od zawsze była oknem do obserwacji żywotności i sytuacji gospodarki. Patrząc na tegoroczny trendy związane z Festiwalem Wiosny, popyt wzrasta, rośnie konsumpcja. Według danych platformy Ctrip, od 20 stycznia liczba rezerwacji produktów wakacyjnych, rozrywkowych i turystycznych wzrosła w okresie Święta Wiosny o 372% w stosunku rok do roku, a wydatki na turystykę per capita wzrosły o 14% rok do roku. Podczas Świąt firmy cateringowe na całym świecie wychodzą naprzeciw zróżnicowanym potrzebom konsumpcyjnym konsumentów, a rezerwacje na kolacje sylwestrowe w znanych i cenionych restauracjach w wielu miejscach przeżywają boom. Rynki konsumenckie, takie jak turystyka i zakupy, wywołały fale innych „boomów”, które wstrząsnęły całym rynkiem  i zbiegły się jeden strumień w tętniących życiem Chinach, stały się wyrazistym stymulatorem dla dalszego ożywienia i stabilizacji chińskiej gospodarki.

W okresie Święta Wiosny rynek kulturalno-turystyczny oraz bezpieczny i uporządkowany porządek świąteczny to nie tylko okres wypoczynku związany z silnym ożywieniem gospodarczym i szalejącą  konsumpcją, ale także szansa na optymalizację usług publicznych i poprawę zarządzania. Koncentrując się na działaniach związanych z zużyciem lodu i śniegu, Pekin, Tianjin, Heilongjiang i inne miejscowości i regiony sukcesywnie organizowały przedsięwzięcia, takie jak "szczęśliwy sezon zakupów lodu i śniegu", festiwal konsumpcji lodu i śniegu oraz karnawał sztuki lodu i śniegu; powiązane z noworocznymi festiwalami towarów, Zhejiang, Guangdong , Jiangsu i inne miejsca organizują noworoczne festiwale towarów, wystawy towarów noworocznych, targi towarów noworocznych itp.; Koncentrując się na transporcie i podróżach, kolei, elektryczności, lotnictwie cywilnym i innych działach trzymają się swoich stanowisk, wzmacniają usługi turystyczne i bezpieczeństwo zarządzanie i zapewnienie pasażerom bezpiecznej i płynnej podróży... Wszystkie miejscowości i przedsiębiorstwa w pełni wykorzystują swoje zalety, wzbogacają podaż rynkową i zaspokajają wielopoziomowe i zróżnicowane potrzeby konsumpcyjne ludności. Gospodarka świąteczna zawsze utrzymywała „pełen witalności” trend wzrostowy.

"Nowy wiatr jest silny", a zdywersyfikowana konsumpcja ma „silny rozmach”. Podczas tegorocznego Święta Wiosny wiele puntów widokowych zintegrowało elementy kulturowe i technologiczne, dzięki czemu tradycyjne imprezy świąteczne prezentują zupełnie inny urok w nowych odsłonach, co jest bardzo odświeżające. W Szanghaju odbywa się na przykład festiwal lampionów ogrodowych, a technologia cyfrowa tworzy fantastyczny świat „tego co wirtualne i rzeczywiste”, zachęcając ludzi do przybycia tutaj. Integracja kultury i turystyki, wzmocniona technologią,  pozwala ludziom zanurzyć się w tradycyjnej chińskiej kulturze podczas świętowania Święta Wiosny. Jednocześnie rozpala fajerwerki na rynku i rodzi wyjątkową "gospodarkę Chińskiego Nowego Roku", tworząc solidne podstawy do ożywienia rynku konsumenckiego przez cały rok i promowania rozwoju gospodarczego.

Rozwijająca się branża turystyczna i kwitnąca gospodarka wakacyjna są żywymi dowodami ciągłej poprawy chińskiej gospodarki i szczęścia ludzi. Dynamiczne Chiny, które „są w ruchu” z pewnością lepiej pobudzą potencjał drzemiący w setkach milionów ludzi i sprawią, że jutrzejsze Chiny będą jeszcze lepsze!