11.11.2019 Źródło: Xinhua


Zdjęcie wykonane 9 kwietnia 2019 r. ukazuje szczyt Wielki Guoguotang nad rzeką Yarlung Zangbo w powiecie Medog w prefekturze Nyingchi w południowo-zachodniej części Tybetańskiego Regionu Autonomicznego. (Foto: Xinhua / Li Xin)

Połączenie mostu z torami kolejowymi w prefekturze Shannan stanowi przełom w budowie linii kolejowej Lhasa-Nyingchi, która łączy Lhasę, stolicę regionu i Nyingchi w południowo-wschodnim Tybecie.
Pracownicy budowlani w sobotę zakończyli operację przyłączenia infrastruktury kolejowej do mostu Bayu, inżynieryjnego cudu na trasie pierwszej zelektryfikowanej linii kolejowej w Tybetańskim Regionie Autonomicznym.
Most nad rzeką Yarlung Zangbo ma 283,3 metra długości, 19,1 metra szerokości i 61,5 metra wysokości.
Połączenie mostu z torami kolejowymi w prefekturze Shannan stanowi znaczący przełom w budowie linii kolejowej Lhasa-Nyingchi, która łączy Lhasę, stolicę regionu i Nyingchi w południowo-wschodnim Tybecie, oświadczyło Biuro XII Grupy China Railway, realizatora projektu.
Qiao Zhibin, dyrektor projektu w XII Biurze Grupy China Railway, poinformował, że na budowie zastosowano zaawansowane technologie i mocniejszą stal w celu ochrony mostu przed trzęsieniami ziemi, silnymi wiatrami i pękaniem z powodu dużych różnic temperatur.
Linia kolejowa Lhasa-Nyingchi charakteryzuje się złożonymi warunkami geologicznymi, ma łączną długość 435 km, z czego 75 procent stanowią mosty i tunele. Budowa rozpoczęła się w 2015 r., a jej zakończenie planowane jest na 2021 r.