Samorządy lokalne w TRA promują strategię przygotowania gruntów rolnych o wysokim standardzie poprzez niwelację i łączenie rozproszonych działek oraz budowę urządzeń nawadniających.
W 1965 r. otwarto pierwsze połączenie lotnicze z Pekinu do Lhasy, oznaczało to
Nakłady na inwestycje infrastrukturalne w Tybecie wyniosą w tym roku 187,2 miliarda juanów, co oznacza wzrost o 18 procent w stosunku rok do roku.
15 lutego br. władze TRA poinformowały o ostatecznych wynikach zbiorów zbóż w 2019 roku.
W ubiegłym roku Tybet zajął najwyższe miejsce w Chinach pod względem redukcji opłat za przesyłanie danych w telefonach komórkowych.
Władze Tybetańskiego Regionu Autonomicznego wzmagają wysiłki w celu ustabilizowania cen i produkcji żywności, energii i środków medycznych w trakcie działań mających na celu zapobieganie rozprzestrzeniania się i kontrolę nad koronawirusem .
Firmy rozpoczynające działalność mają wsparcie polityczne
Odnotowano znaczny wzrost produkcji w sektorze przetwórstwa rolnego i przetwórstwa produktów zwierzęcych w TRA.
Rząd Tybetańskiego Regionu Autonomicznego planuje w tym roku przyspieszyć stosowanie sieci 5G.
Lotnictwo cywilne TRA przewiozło w 2019 r. 5,72 miliona pasażerów.
Ekologiczna energia elektryczna z paneli fotowoltalicznych ma niestety swoje ograniczenia.
Tybetański Region Autonomiczny utworzy w Shigatse Strefę Rozwoju Ekonomicznego - potwierdziły władze TRA.
Rozwój handlu elektronicznego odciska swoje piętno także w Tybecie
Coraz więcej tybetańskich absolwentów wyższych uczelni znajduje zatrudnienie w sektorze prywatnym.
Firma China National Aviation Fuel Group Ltd obniżając koszty paliwa dotuje bilety lotnicze do Tybetu.
W poniedziałek 18 listopada 2019 w w stolicy TRA Lhasie odbyły się Targi Pracy. W targach wzięło udział około 205 pracodawców oferujących ponad 3500 miejsc pracy.
Wzrasta zainteresowanie ludowymi wyrobami artystycznymi wśród turystów odwiedzających Tybet. Z tego powodu powstają kolejne innowacyjne produkty turystyczne.
Trzydniowe szkolenie, które zakończyło się w niedzielę, pozwoliło mieszkańcom "dachu Świata" poznać najnowsze modele operacji i promocji e-commerce, w tym popularną transmisję na żywo w aplikacji Taobao i publikowanie krótkich filmów na TikTok.